Kroppibalanse
case
Nettbutikk, sosiale medier, annonsering og kursing
OPPGAVEN
KroppiBalanse er en helse- og skjønnhetsklinikk som holder til i nye lokaler på Eiksmarka senter. De tilbyr alt innen fysikalske behandlinger og skjønnhetsbehandlinger. I tillegg har de en nettbutikk full av ulike skjønnhetsprodukter.
KroppiBalanse ønsket å fornye nettbutikken sin til en mer stilren og innbydende side. Samtidig ønsket de å øke klinikken og nettbutikkens synlighet og trafikk.
PROSESSEN
Vi designet utseendet til den nye nettbutikken slik at den ble mer moderne og stilren. Her sto kunden og brukervennlighet i fokus. Vi løftet frem produktene ved å legge vekt på kunnskapen til spesialistene og behandlerne. Dette for å oppleves relevant og øke kundens tillit til KroppiBalanse.
Vi var med på å fornye logoen med nye fargetoner og font, slik at merkevaren fremstår mer helhetlig.
For å øke synligheten til både klinikken og nettbutikken kjørte vi annonser på sosiale medier. Samtidig lagde vi en strategi og plan for organisk innhold på Instagram og Facebook, og styrte disse kontoene i en periode. Det å være relevant for målgruppen, gi verdi og bygge tillit sto i fokus.
Vi kurset også KroppiBalanse i lønnsom bruk av sosiale medier. Følg dem på Instagram for nyttige tips og veiledning for ulike produkter og behandlinger.
RESULTAT
Arbeidet med KroppiBalanse var et stort og helhetlig prosjekt. I perioden ble det oppnådd salgsrekord, økt synlighet som følge av målrettet annonsering og aktivitet i sosiale medier, en mer kundefokusert og brukervennlig nettbutikk, samt en mer helhetlig merkevare der elementene er bundet sammen og spiller hverandre gode.
Se referanse fra dette og andre prosjekter her
Trenger du hjelp med sosiale medier eller annonsering?
Vi hjelper deg gjerne!
Nettbutikk, sosiale medier, annonsering og kursing
OPPGAVEN
KroppiBalanse er en helse- og skjønnhetsklinikk som holder til i nye lokaler på Eiksmarka senter. De tilbyr alt innen fysikalske behandlinger og skjønnhetsbehandlinger. I tillegg har de en nettbutikk full av ulike skjønnhetsprodukter.
KroppiBalanse ønsket å fornye nettbutikken sin til en mer stilren og innbydende side. Samtidig ønsket de å øke klinikken og nettbutikkens synlighet og trafikk.
PROSESSEN
Vi designet utseendet til den nye nettbutikken slik at den ble mer moderne og stilren. Her sto kunden og brukervennlighet i fokus. Vi løftet frem produktene ved å legge vekt på kunnskapen til spesialistene og behandlerne. Dette for å oppleves relevant og øke kundens tillit til KroppiBalanse.
Vi var med på å fornye logoen med nye fargetoner og font, slik at merkevaren fremstår mer helhetlig.
For å øke synligheten til både klinikken og nettbutikken kjørte vi annonser på sosiale medier. Samtidig lagde vi en strategi og plan for organisk innhold på Instagram og Facebook, og styrte disse kontoene i en periode. Det å være relevant for målgruppen, gi verdi og bygge tillit sto i fokus.
Vi kurset også KroppiBalanse i lønnsom bruk av sosiale medier. Følg dem på Instagram for nyttige tips og veiledning for ulike produkter og behandlinger.
RESULTAT
Arbeidet med KroppiBalanse var et stort og helhetlig prosjekt. I perioden ble det oppnådd salgsrekord, økt synlighet som følge av målrettet annonsering og aktivitet i sosiale medier, en mer kundefokusert og brukervennlig nettbutikk, samt en mer helhetlig merkevare der elementene er bundet sammen og spiller hverandre gode.
Se referanse fra dette og andre prosjekter her
Trenger du hjelp med sosiale medier eller annonsering?
Vi hjelper deg gjerne!